Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

intro startpagina even voorstellen doelstellingen aanbod prijzen en contact kalender kijkworkshops Leerlijnen Zien is geloven? Tweemaal raak! Wereldoorlog I Horror Film & de wet film & technologie Basiscomponenten Setting Opening Verhaalstructuur Vertelstandpunten Film en realiteit Geluid 2 Beeldcompositie 2 Kleur 2 Camerabeweging 2 Licht 2 Montage 2 regisseurs in de kijker camerabeweging montage geluid kleur licht vertelstandpunten zien is geloven? Hitchcock Hitchcock & Hopper Scorsese Fellini Kubrick Oog op film Regisseurs Op maat? over de basiscomponenten over film en geluid over de start van een film over beeldcompositie over verhaalstructuren over film en kleur over vertelstandpunten over camerabewegingen 

over beeldcompositie

film

S

tof

In het kader van...Over beeldcompositieZowel voor de maker als voor de kijker is de blik op de filmwereld niet onbeperkt: de randen van het frame bepalen immers zowel bij de opname als bij de projectie wat al dan niet in beeld komt. Maar zoals vaak vormt het precies een uitdaging voor de creatieve kunstenaar om zo’n ogenschijnlijke beperking om te buigen tot een artistieke meerwaarde. Met andere woorden: hoe slaagt een filmmaker er in om - ter ondersteuning van zijn verhaal - de ruimte van het frame optimaal te benutten? Aan de hand van gevarieerd visueel materiaal bekijken we de basisprincipes van beeldcompositie in film. Daarna bekijken we welke werkvormen aansluiten bij dit materiaal in de klaspraktijk.