Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

intro startpagina even voorstellen doelstellingen aanbod prijzen en contact kalender kijkworkshops Leerlijnen Zien is geloven? Tweemaal raak! Wereldoorlog I Horror Film & de wet film & technologie Basiscomponenten Setting Opening Verhaalstructuur Vertelstandpunten Film en realiteit Geluid 2 Beeldcompositie 2 Kleur 2 Camerabeweging 2 Licht 2 Montage 2 regisseurs in de kijker camerabeweging montage geluid kleur licht vertelstandpunten zien is geloven? Hitchcock Hitchcock & Hopper Scorsese Fellini Kubrick Oog op film Regisseurs Op maat? over de basiscomponenten over film en geluid over de start van een film over beeldcompositie over verhaalstructuren over film en kleur over vertelstandpunten over camerabewegingen 

over camerabewegingen

film

S

tof

Hier klikken om de tekst te bewerken

Hier klikken om de tekst te bewerken

Van voor naar achterOver camerabewegingenIn de beginjaren van de moving pictures bleef de camera zelf meestal stabiel, maar onder andere de vorderingen binnen de technologie en de ontwikkeling van de narratieve film zouden diezelfde camera al snel letterlijk in beweging brengen. We gaan niet alleen op zoek naar een zo logisch mogelijke indeling van het arsenaal aan camerabewegingen dat filmmakers meer dan 100 jaar later ter beschikking hebben, we proberen eveneens aan te tonen dat goed gekozen camerabewegingen vaak de inhoudelijke kern van een scène cinematografisch invullen.