Om alle inhoud te kunnen zien hebt u de actuele versie van Adobe Flash Player nodig.

intro startpagina even voorstellen doelstellingen aanbod prijzen en contact kalender kijkworkshops Leerlijnen Zien is geloven? Tweemaal raak! Wereldoorlog I Horror Film & de wet film & technologie Basiscomponenten Setting Opening Verhaalstructuur Vertelstandpunten Film en realiteit Geluid 2 Beeldcompositie 2 Kleur 2 Camerabeweging 2 Licht 2 Montage 2 regisseurs in de kijker camerabeweging montage geluid kleur licht vertelstandpunten zien is geloven? Hitchcock Hitchcock & Hopper Scorsese Fellini Kubrick Oog op film Regisseurs Op maat? over de basiscomponenten over film en geluid over de start van een film over beeldcompositie over verhaalstructuren over film en kleur over vertelstandpunten over camerabewegingen 

over film en kleur

film

S

tof

Hier klikken om de tekst te bewerken

Hier klikken om de tekst te bewerken

KleurenblindOver film en kleurVoor filmanalyse lijkt het op het eerste gezicht een zeer dankbare combinatie. Toch is dat niet echt zo. Kleurensymboliek is immers nadrukkelijk aanwezig in alle visuele kunsten, maar de stap naar allerlei vormen van (over)interpretatie is vaak te klein. We kunnen dus best eerst even op zoek gaan naar een aantal eenvoudige en objectieve criteria in verband met kleur. Daarmee kunnen we vervolgens proberen zo efficiënt mogelijk te beschrijven wat we in een scène of tijdens verschillende scènes precies zien alvorens het kleurgebruik te linken aan het verhaal en een mogelijke interpretatie ervan. Na de pauze gaan we dan weer aan de slag met enkele praktische werkvormen en extra beeldmateriaal om deze kleurenanalyse verder uit te diepen in deze sessie van Oog op film, Kleurenblind.